>

Thursday, June 23, 2005

坚强独立的女人- Me :D

Was very busy this morning in helping the managers to get their organisation chart ready for tomorrow's presentation to the client. Everything seems to come at the same time!! haha.. Some really funny stuff happened today, one of my colleague took the company car and went down to KL but later he stop at a pertol station to fill the tank.. after he soon found the car not starting. Desperate he called me for help.. In the end guess what? He forgot to release his gear.(Automatic) :P

Something bad happened today too, but I am not going to let that affect my mood and my life. Maybe I'll cry over it or feel sad over it or what so ever for that 5 minutes and after that, Ok end of story! Life goes on, and I strive even harder for my future! :D Linx is happy and strong here as she has a supportive family and friend like Mandy and BK!


《风月》下与张国荣做邻居---野芒

八月初的安徽黔县,天上没有一丝云彩,树的枝叶一动也不动,就在人们被炎热收拾得服服贴贴之际,陈凯歌率风月剧组来到了这里——该剧的第一个外景点。百多号人,几十辆车,打破了以往的宁静。虽说该县以前也曾接待过不少摄制组,但因听说是陈凯歌的班子张国荣的主演,就格外地喧嚣起来。我们就寝的“碧云山庄”里里外外站满了人,楼道里充满了刺鼻的汗味,人们都想睹一睹大明星的风采。一天过去了,张国荣没有出现,而等待的人们也由围观改成了“游击战”。不时有三五年轻人在楼道里交头接耳,赶都赶不走。连招待所的所长都说从未遇见过这种情况。
受凯歌之邀,我在《风月》中任一个角色。我曾问其中的一个人:“这么热的天,你们在这堵着干嘛?”那人说:“我是张国荣的歌迷,我们赶了十几里路到这里来,就只想见他一面。”

傍晚时分,张国荣来到了招待所,这事那些等他的人已被劝走。他正好住在我隔壁,听到我屋里放着音乐,便问我饭厅在哪。这是我第一次看见生活中的张国荣,只见他一身随意的装束,一张生动的脸略带长途的倦怠,可他的目光仍是那么有神,看得出来,是一个对生活充满热情之人,偶尔还会有些孩子气的感觉。就在他到达的第二天晚上,我正在室里和台湾演员孙建华聊天,忽然窗外传来张国荣演唱会的歌音,我还以为这是电视台为配合张国荣的到来,在播放他的节目呢,可当我出外泡水时,发现张国荣站在拐角的黑影里,神情显得有些不安。
我奇怪他怎么躲在这儿,他却把我拉到窗前说:“你打开窗看看。”我拉开窗帘一看,嚯!楼下空地上黑鸦鸦一片攒动的人群。有个人抱着个四喇叭录音机放张国荣的演唱带。观众的热情真让张国荣很感动也很无奈。因为他是个十分认真严肃的演员,他需要一个安静的环境研读剧本。没法子,最后剧组只得请保卫人员出面,才软硬兼施劝走了这些热情的歌迷。

说到张国荣对艺术的严谨态度,有件事给我留下了深刻印象。他在剧中扮演一个早年出身低微而后又依赖“拆白党”发达的青年。戏里有两句上海话,他说不好,就请我替他正音。虽说只有七八个字,但他不停地念,反复地练,细致到连语气语调停顿都问得仔仔细细。实拍那天,他显得有些紧张,我就坐在一边给他鼓劲。他的两句上海话“三天之内,人到上海”连续拍了三遍,导演才说:“过了!”剧组人员想起他为两句上海话付出的辛苦劳动,不由鼓起掌来。最后这句“三天之内,人到上海”的上海话几乎人人会说了,连陈凯歌也戏言道:“这以后可以成为我们组的接头暗号了。”
有一次拍一个表现角色惶恐不安的长镜头。现场刚下过雨,路很滑,张国荣对摄影师说:“如果我在奔跑中滑倒了,你不要停,跟着我,我会很好处理的。”实拍时他真的在奔跑中踉跄了一下,但没倒下,然后他在一堵巨大的墙前猛然停下一抬头,惊恐万状地盯住墙上自己的影子。事后,陈凯歌几次提及张国荣这场戏的表演,说:“他这双眼看得人真有点毛骨悚然。”

生活中的张国荣十分随和,爱交朋友,爱开玩笑,有时甚至很孩子气。休息时间,我们常一起打扑克,剧组有几个很可爱的小演员,他对他们真像大哥哥一样,要是赢了他会高兴得大叫;输了,他会扮出鬼脸装做要吃掉对方的样子。哪个孩子身体不舒服了,他会拿出药来,拿出自己带来的罐头送给他们。总之,短短的一个月,张国荣给我的印象既是一个有艺术造诣的明星,又是一个善良随和的普通人。

作者:野芒(《风月》中饰演张国荣的姐夫)

5 Comment:

At 2:05 PM, Blogger Mandy said...

Same here! Busy in the morning. Finally I've some time now. :) I know you're independent and tough gal! Even don't know what happen...but wish you all the very best here! ;)

 
At 2:08 PM, Anonymous Anonymous said...

Hey, Linx. Do u really mean that is called '坚强'? I think is just called '乐观' lah. If like that I oso acn call myself '坚强'lor? But what I want to say is, if u knew me before the tragedy happened to him, and when u met me just after the tragedy happened, u won't believe that how much I like->love him. Because u still can see my smile, can sleep, can eat, just as usual... So, how will u describe my this respond on him?

 
At 3:15 PM, Blogger Linx said...

Mandy->
Thank you! Appreciate here. I believe that everything has its way. Eventually things will be fine if we have faith in ourself.

Pris->
well, everyone looks at things differently. You may call it positive thinking or tough, it doesn't matter. the important thing is we still stand. We may fall, and in life we fall many a times. I never feel embarrass when I fall no matter how hard it is, cry I may but that doesn't matter. The things is I am able to stand right up after each and every fall. And that I am proud of what I am.
As for your respond towards Leslie.. I have no comment. Maybe its your character.

 
At 3:27 PM, Anonymous Anonymous said...

Good answer ah! Hehe.....;p

 
At 9:36 PM, Blogger Mandy said...

Welcome! I also appreciate those friends appreciate my love. Hehe...:D

 

Post a Comment

<< Home