>

Wednesday, June 22, 2005

肥肥忆哥哥--沈殿霞

Pris asked me to read a post on some irrelevant bias article on Andy Lau VS Leslie.. After reading it I felt irritated and disrespect.. Sometimes I just wonder, why the world is so full this kind of disrespect people.. What is more to say? Anyway, Leslie is a Legend. He was a living legend when he was alive and now a true Legend. No matter what it wouldn't change!


 大家眼中的哥哥是高不可攀的天王巨星,私底下,他不單沒有一點明星架子,對朋友真是很細心體貼,那一個朋友喜歡吃那種菜、喜歡那裡吃飯,他全部記得一清二楚,大家的脾性他也很熟悉,和他一齊真是很溫暖、很開心。

 他來我家吃飯知道我拜觀音,每次出國旅行,他都會特別注意觀音像。看到漂亮的觀音一定買下來,怕運送途中打爛,就親手帶上飛機,回到香港又親自捧到我家送給我。你說,這分心意是不是很難得啊!

 剛過去的農曆新年,哥哥因為心情不好,出外旅行過年,可是過年前,我卻收到兩大盆他託人送來的富貴桔,每盆都有我人那麼高。連續幾年的農曆年他都送富貴桔給我,今年他不舒服又離開香港,想不到臨走還念念不忘兩盆年桔。

 我和哥哥認識20多年,其實早年沒有什麼交往,每次見到面,他都很有禮貌主動走來我和打招呼,問問近況聊聊天,從沒紅的時候到紅到發紫,他這分禮數從來不缺。直到有一次我主動和他說,有時間不如約出來喝茶、打牌,之後大家就經常來往,有時吃飯、有時打牌,有時純粹聊天。

 他在遺書中多謝我,我想可能是平時經常勸解他吧!其實勸解他的朋友也不少,可能我說的話比較中聽,才令他記在心裡。一開始是Daffy (唐鶴德)帶他來見我,我知道他患了抑鬱症很不開心,Daffy覺得我經歷了很多不愉快的事,但仍然保持樂觀開朗的性情,希望我的勸解可以幫到哥哥。之後我經常約他們吃飯、打牌,盡量令他開心,希望哥哥暫時忘記不開心的事,多和朋友玩不要再鑽牛角尖,可惜他最後還是解不開心結。

 雖然他的離開,令很多朋友傷心和難過,可是我想哥哥在做這個決定前,必定經過一番掙扎吧!他的遭遇實在是天意弄人,說錢他多到花也花不完;說娛樂圈的地位,根本沒有任何人可以取代;他樣子英俊、歌唱得好、舞跳得好、戲也演得好,試問這行有誰像他這樣多才多藝呢!可是這個病卻令他每天都活在痛苦中,我想他可能實在不想再受折磨,才選擇以死做為解脫。做為朋友,我很痛心,可是我也會尊重他的選擇。

11 Comment:

At 2:28 PM, Blogger Mandy said...

有时候做人没架子,反而被人觉得好欺负。

刘德华是好胜的代名词!无论如何,都比不上哥哥!

哥哥是天生的王者!

 
At 2:55 PM, Blogger Linx said...

不但举手赞成并确还举脚呢!!
哈哈。。
“有时候做人没架子,反而被人觉得好欺负。“ 为什么人总是这样??

 
At 4:57 PM, Blogger Mandy said...

Your legs got wash or not. Hahaha...joking. :D

欺善怕恶!最瞧不起这种人!

 
At 5:02 PM, Blogger Linx said...

Definitely got wash ler! I am so clean!! Dear I have reply ur email liao...

 
At 5:19 PM, Anonymous Anonymous said...

Mandy, u dun like Andy?

 
At 6:16 PM, Blogger Mandy said...

Linx:
Haha...joking only ler. No joke no laugh. :D I'll check after I post my comment here.

Pris:
Love Faye and like Leslie only. Andy is not bad especially he is a hardworking person. Don't know why ... he gives me an impression that he is super kiasu king. He has a daughter @ UK but told media he haven marry yet. Well, I know he can’t do that freely. No matter how, I feel that he is very fake. Like Leslie because he never hides anything. Of cause, other factors too.

 
At 9:51 AM, Blogger Linx said...

Yeah mandy dear, last time I like Andy too as I find him hard working.. but till recently I find him fake.. i don't know why.. Even his smile looked fake.. well i guess different ppl have different opinion.

 
At 2:01 PM, Anonymous Anonymous said...

Mandy, are u sure that little girl is Andy's daughter? Where u got this info? Very precious u know! :p
But for me, no commend about him. I dun really care about his personal life.

 
At 9:45 PM, Blogger Mandy said...

As I know one of his relative. I'm not purposely wanna know his life. In fact, his relative keep telling us his stuff even that was our first meet. It’s not new thing for Hong Kong’s media. All people know just that they didn’t write in newspaper.

 
At 9:14 AM, Blogger Linx said...

Its so unfair....
Why must they hurt our Gor Gor like that.. just because he is nice... sob sob..

 
At 2:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Because all Gorgor's news and info is valuable.

 

Post a Comment

<< Home