>

Tuesday, June 21, 2005

遥望星空:张国荣印象

Am downloading Adobe Photoshop and Premiere Pro to try out the product..lolz.. should be interesting!!! Later will try on this picture here, and post it up after some "Amendments" ok?? Haha.. execited!!

Watched Batman Begins yesterday and it was awesome! Truely good! Unlike all the previous episodes, this one is realistic and more on human factor!! Two thumbs up!!

Having a bad gum ache now..I think my wisdom tooth is growing again!!! Feel like having fever too! Sigh... Going to be pretty busy for these few months, life is no longer like an empty tank hahaha... Hopefully everything goes smooth and as planned.

I have amended the pix with photoshop..haha notice any difference? Still new mah me.. Will improve will improve..


大约一九九五年吧,三湘才女、我的同事尔葳,约我不日去采访张国荣先生,从那一刻起,我就陷入了对张国荣的形象不到感觉的困惑之中。诚然,我知道张国荣先生在港、台、日本所受到的拥戴,知道他演技的炉火纯青----只一部《霸王别姬》已令大陆专家折服。知道他的形象几近完美,但这些不足以形成对他的形象气质的把握。翻些旧日报刊杂志图片,想从中寻些启发,孰料感觉依然茫然。他那略显忧郁的面容,到底是角色状态的延续呢,还是他本人真性情的爆光?又,图片中时见入时的衣着,又让人产生了“富家公子”的联想,我不禁揣测,将要见到的张国荣,会不会是衣冠楚楚,翩翩风度的倜倘风流?凡此种种,有些是空穴来风,有些是未见真人的妄测。然而拍摄在即,我仍找不到准确感觉,一头雾水,似有手足无措的茫然。

汽车穿行于车行马龙的大街,驶向张先生的住所,让我眼前霍然一亮。与所有的猜测和报章杂志寻来的印象截然不同,眼前的张国荣先生,却是一副充满青春活力的打扮,一如校园里见到的大学生;一条牛仔裤,一件圆领套头衫,休闲中透着爽朗的朝气。亲切的举止中略带一份静气。立即拉近了与人的距离。他的这种气质,让我一惊一喜,然而片刻之后,又感茫然。原先的印象与眼前的感觉如此不同,我当怎样拍摄眼前的张国荣呢?他一直挂着笑容与尔葳闲谈,我心想,索性把心中的困惑全盘托出,听他的见解!张国荣认真听完了我的讲述,依然笑着问我:“那你对我的感觉是什麽呢?”我也直率的说出了进门时的第一感觉。他听后,一脸灿烂,仰头一笑说:“按你的感受拍好了!”困扰几日的迷雾,终于散开。

这是初春三月的一个阴霾下午,房里很暗。作为唯一光源的窗口,又为一组笨重豪华的大沙发所堵。先不说搬动人家客厅家具多令人生厌,就以我和尔葳之力搬动这一堆物件,谈何容易。左右为难之际,又是这位誉满港台、受多方拥戴、头顶耀眼光环的大明星,毫无架子的伸过手来:“咱们一起来搬!”援助之际,也顾不上礼仪谦让,三人合力,终于清出眼前一片“战场”。可能那天张国荣的心情极好,也可能是“校园学生”的感觉使他高兴,拍摄中,他或举臂,或沉思,或莞尔一笑,都是青春热情的流动。只听相机“咔咔”作响,拍摄非常顺利。
这是十年前的一瞬,但却给了我和尔葳一阵春风般和煦的愉悦,记忆至今,他的音容笑貌依在眼前,却极难相信他已远去星际。我们只能遥望星空,唯愿满天灿烂星斗,护卫他,使他的在天之灵安息;愿他依然微笑,一如留在照片上永恒的笑靥。

文/图 金以云
2005.4<中国银幕>

11 Comment:

At 1:26 PM, Blogger Mandy said...

Cool! Happy maknig nice pictures for us! ;)

My 3 wisdom tooth are growing. Just like yours. Stop then continue then stop then continue. @@ Oh daer!

Leslie's photo very cute! ^^

 
At 1:35 PM, Blogger Linx said...

This photo is the one they mentioned in the article lor. haha..
Yeah lor... I also three wisdom teeth... very very mafan ni...

 
At 1:48 PM, Blogger Mandy said...

Ic.

Totally understand your feeling right now! Suffering...:~*(

 
At 2:22 PM, Blogger Linx said...

Stressed and suffering!! >_<

 
At 2:47 PM, Blogger Mandy said...

Gambate in your work and study!

Visit dentish and cabut them.

 
At 3:38 PM, Blogger Linx said...

no lar.. let the teeth grow... its natural mah.. further still have space in my mouth haha... Hey reply ur email again!! haha... like chatting saja..

 
At 11:12 AM, Blogger Mandy said...

Ok. I check it later. :)

 
At 6:18 PM, Blogger Mandy said...

Yup! Notice! Good start dear! ;)

 
At 9:47 AM, Blogger Linx said...

hehe.... am learning... hopefully can master.

 
At 2:31 PM, Anonymous Anonymous said...

Not very obvious the difference. Ganbatte ne, hope u ca master it then... hehe :p

Pris

 
At 4:42 PM, Blogger Linx said...

Thank you thank you. Will surely gambate!

 

Post a Comment

<< Home