>

Monday, July 11, 2005

张国荣自传-我的酸甜苦辣生涯(二)

Not feeling too well today, I guess its a caused of not enough sleep. Not much to report except that one of my colleague's mom was admitted to hospital this morning and he had to take unpaid leave to look after her. Wish she would get well soon. Poor guy.. he really love his mom and I can see he is very tired and worried.

Realised that health is one's most precious treasure for without it our life is nothing but suffering. Sometimes things might be of what we wish but that's ok, as long as one have faith in god and yourself nothing is really so bad after all. Try looking at the world from a different angle.....



张国荣自传-我的酸甜苦辣生涯 (二)

初入娱乐圈之时,无论圈内圈外的朋友,都曾说过我的性格,其实并不适合在这个地方。而我自己也是认同的,因为在人际关系方面,我并不如其他人那么好(但我已尽力去做),此点已是最失败之处。不过若问我适合做什么工作,我又真想不出,故此就算当初表演事业成绩并不理想,我也留下来等待机会。我自知在这方面十分失败,从未替自己的未来作打算,就是现在稍有成绩,也不会考虑另作投资,因为我既无生意头脑,也没有胆量,拍辛苦赚来的钞票,一下子失去。这就如赌钱一般,周围的朋友打牌注码大,牌章好,我根本不是他们的对手,所以不敢玩,怕输太多,一来会心痛,二来又失面子。

有时我也会担心到日后,若不做娱乐圈可以做什么?想了半天,或者开设计公司,或者做时装店生意,因为这两个行业,自己是略有兴趣和心得,但现在是言之过早了,到真要改变时再作打算也未迟。转投新唱片公司之后,好象接受另一个新挑战般令人斗志增加,连带心情也进入另一个新境界,真不知怎样形容,总之是好多于坏。

事实上在这几个月来,我的心理压力增加不少,一方面工作忙碌令我透不过气,加上自己好胜心强,不希望转了公司之后,给人感觉水准不及以前,所以我更要加把劲。 尽管我的性格比较独立,但仍然得到很多朋友的鼓励,好似梅艳芳和黎小田他们给予我不少意见,令我增加信心。已有4年没有在夜总会演出,所以不久前答应香港一间夜总会邀请时,心里十分矛盾,怕自己不能够胜任。回想几年前于夜总会演唱时,所遇到不开心事件至今仍记忆犹新。因为当年乃是黄毛小子,名气不磊,所以被安排唱歌的地方也属于二三流的夜总会,当然这些地方难免品流复杂一点,但是为了增加出台经验,我也会接下来。

当听到观众拍掌,心情是极兴奋的,但是少不了亦会有一些滋事分子存心捣乱,我就有过被一些醉酒的大汉将杯子猛力掷中的经验,本来我曾一度有意还击,但想到这小小的打击也不能忍受,日后怎可以面对更大的问题?所以即时我便警告自己必须忍受。果然后来有更多同类事件发生,自己都能应付,从而训练忍耐性格。

不过今次在夜总会登台,所得到的反应是前所未有的令我可以一直希望唱下去的感觉,因为和歌迷距离拉近,大家接触容易,所以深切体会到歌迷对我之情,最难得她们并非全是女孩子,而是男女老少都有,所以我很开心,自己的歌路亦扩阔了,不再局限于情歌。幸好,经过多年来不断的努力,我终于能够与歌迷们取得沟通,希望在未来的日子里,多唱更好的歌,得到更大的满足。当年我的忍耐,总算没有白费。

4 Comment:

At 4:06 PM, Blogger Mandy said...

I'm having fever now. :P
Health is precious!

 
At 4:38 PM, Blogger Linx said...

You not feeling well? Have you gone to see doctor? Must take care gal. I am feeling hungry and abit dizzy at the moment.. like very sleepy.. dono why... actually I believe I am not really hungry as I just taken heavy lunch... wonder what's wrong...

 
At 5:57 PM, Blogger Mandy said...

Yeap! I am. But didn't take MC because I think I still can tahan. Nope. I don't like see doctor. Anyway, I took 2 panadol yesterday.

I think dear dear should go see doctor. Erm, may be you not enough rest recently. Better visit doctor. Take care ya.

 
At 9:22 AM, Blogger Linx said...

Yeah.. maybe not enough sleep and yesterday I went up to bed early and today feel fresh! haha...

didn't take MC? Sure or not dear? If really not well better take a day off. Health is very important.

 

Post a Comment

<< Home