>

Friday, May 06, 2005

何赛飞回忆哥哥

So fast, Its friday already!
Nothing much to blog today as nothing special happen.. haha...
Work still the same, spending the whole of the morning in the Finance General Manager room trying to figure out and fix his streamyx line.. Called Telekom and was asked to do this and do that, on and off the damn notebook.. after meddling for an hour the stupid still wouldn't want to work. The technician gave up and arrange their ppl to crash down Putrajaya to check things out. That's not the end of the story, as the manager asked me to check his backup file I spent another half an hour there copying his "HUGE" files to the CD and while i was doing that felt bored and give the streamyx another try and hey presto it works! Duh!



何赛飞回忆哥哥

他是一个那么懂得爱的人
去年4月1日晚上8点左右,一个记者打电话给我,问我对张国荣去世有什么看法,当时我都傻了,什么都说不出来,只是难受得直哭。随后几天,很多记忆的细节纷纷往外冒,现在我终于可以很平静地面对这件事情了。

<风月>拍了有半年时间,除了春节放过几天假外,大家都在一起工作生活。我真觉得生活中的张国荣是个个性品行都相当可爱的人。闹的时候跟大家一起闹,但安静下来的时候,你会看到他眼中有一抹淡淡的忧愁,当时我们都以为那是与生俱来的,根本没想到后来说的什么忧郁症。他平时根本不怎么打扮,虽然清秀,但还是那种大男孩的气质。他的朋友从香港来看他,他把朋友带来的一大堆面油都分给我们。当时是1994年,很多牌子内地还没有见过,他还很细心地告诉我,这一罐怎么用,那一罐是怎么用。

我印象特别深的有一回我们拍对手戏,我演的少奶奶跟他关系有点暧昧,吃醋跟他大吵一架,哎呀我真是投入进去了,除了使劲往外迸台词,还觉得自己浑身都在发抖,连肝都跟着疼。导演一喊停,我根本没听见,但他立刻冲过来抱住我,轻轻拍打我的背,让我放松。那时,就知道,他是一个特别懂得爱、懂得体贴的人。
我本人天性就比较闲淡,本来就不是干这行的,能到今天我也挺知足。得奖不得奖不重要,如果观众肯看你的戏,觉得你还可以,这也就够了。特别是哥哥之后,我更觉得,也常常跟别人这么说,大家要珍惜生命,心态好一点,艺术生命和健康生命都很重要。

6 Comment:

At 1:50 PM, Blogger Mandy said...

Bravo my dear!

Bout Leslie...am I too late to know him?

 
At 2:04 PM, Blogger Linx said...

Did nothing much ler... suddenly ok liao...
Bout Leslie? No you are not too late.. infact I too started to like and love him only after he is gone..:(

 
At 5:37 PM, Anonymous Anonymous said...

Never said late to know him, but appreciate that you know him during your life time.

 
At 12:07 PM, Blogger Linx said...

Totally agree with you Pris, remember I once asked you the same question two years ago? Never too late to know. ")

 
At 7:55 PM, Blogger Mandy said...

Get it! ;)

 
At 12:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Haha, did I said like that? Hehe, can't remember. I think I will just spoke out the same answer once I heard someone said that late to know about Gorgor.

 

Post a Comment

<< Home