>

Thursday, May 05, 2005

又是一个繁忙的日子

A very busy and tired day.. have to rush to finish the custody form and database for the OpTulen audit check.. Further the manager just can't stop throwing minor minor stuff to me and ask me to attend to... getting a little irritated..The little voice in me says :"Lu, you must stay cool! Its part of your job! Must not get irritated as it only shows how inefficient u are!" Sigh...

Saw this pix and the following statement in a forum and felt the tiny pinch in the heart..


咦,写到现在我才发现,我选出的这些心水照里,竟然没有一张是剧照呢。其实他拍过那么多精彩的电影,美仑美奂的剧照俯拾皆是,我当然不是留意,不是不喜欢,但是,或许,总感觉那不是Leslie,那只是程蝶衣,何宝荣,宁采臣,石家宝……对那些人,爱极有限。我最爱的还是如下这样真实的他,虽然这张是记者未经他的同意偷拍的。这是他出席护苗基金的慈善活动,担任“护苗先锋”大使,现场演讲示范如何填写捐款表格。护苗基金的主席萧芳芳是他尊重的前辈,那天她身体不好,有些头晕,他小心地搀着她上台下台,在观看演出的间隙里,默默地为她披上外套。
  
这是2002年5月20日,这时候的他,是一个比萧芳芳状况更严重的病人。他在这年4月已经患上抑郁症,求医问药未见好转,神情憔悴,声音嘶哑,平日连话都少说。而他在这最后的一年里仍然对慈善活动有求必应,对身边友人保持着一贯的关心与体贴,直到出事的那天下午还致电一位因恐惧“非·典”而生活失常的朋友,劝慰她放松心情,否则他会很难过。
  
我想我无需再过多解释我为什么会特别地钟爱这张照片。……

3 Comment:

At 4:10 PM, Blogger Mandy said...

Leslie is really a good friend!

 
At 5:34 PM, Blogger Linx said...

He cares about how ppl feel.. i guess he knows the how it feels to be in-need of love and care or lonely. So i guess he would like to be the one who can give when one needs it.

 
At 5:31 AM, Blogger Mandy said...

super nice guy :)

 

Post a Comment

<< Home