>

Monday, May 30, 2005

Song of the Week - Chase

Remember in one post not long ago that I mentioned that I cried while watching He's a woman she's a man? And I said I didn't the know the reason why... Now I know why, as it is the first Leslie song that I really fell in love with.. The day he passed a way, they played this song so many thousand times on air, on Tv... Listening and watching the movie kinda bring back these memories... been two years now, I adored him like he is still around, like he never actually left...

徐克 :他們要我在喪禮上講話,我就去找林青霞,因爲她母親去世時她也在靈堂上講過話,我當時跟林青霞講這事的時候,腦子裏還是一片空白。我問她:“你當時是怎么講的?”她說:“想怎講就怎講。”喪禮那天我才感覺到他真的去世了,我看到那個棺材我才知道他是真的去世了。我就上去講話,其實根本不是講話,說了一大堆含含糊糊的話。

人物周刊:還記得你講了什么嗎?

徐克 :我提前寫在了紙上,我怕我思維會亂。在家裏,我練習念,每念一次就控制不了自己,(沈默,哽咽,使勁吸了一口已經滅了的雪茄)我的文字說他真的已經死了,好像你真的在判定他死了一樣,寫是寫出來了,但我念不下去,每念兩段之後我就開始念不下去。(沈默)後來我在葬禮上還是念了,結果沒人聽得懂我念了什么(無奈地笑)。我說,張國榮的笑容欺騙了我們,我認爲他是很開心的人,可是心裏的話他一直沒法說出來。

Song of the Week - Chase By the one and only Leslie Cheung!



曲:李迪文 词:林夕

这一生 也在进取 这分钟 却挂念谁
我会说 是唯独你 不可失去
好风光 似幻似虚 谁明人生乐趣
我会说 为情为爱 仍然是对

谁比你重要 成功了败了 也完全无重要
谁比你重要 狂风与暴雨都因你燃烧

一追再追 只想追赶生命里一分一秒
原来多么可笑 你是真正目标
一追再追 追踪一些生活最基本需要
原来早不缺少 woooo..ha..

有了你 即使平凡却最重要
好光阴 纵没太多 一分钟又如何
会与你 共同渡过 都不枉过
疯恋多 错误更多 如能重新做过
我会说 愿能为你 提前做错

一追再追 只想追赶生命里一分一秒
原来多么可笑 你是真正目标
一追再追 追踪一些生活最基本需要
原来早不缺少 WO..HA..

只得你 会叫我彷佛人群里最重要
有了你 即使沈睡了 也在笑

4 Comment:

At 5:43 PM, Blogger Mandy said...

I heard the song before. Watched the movie before too. His good freinds really love him.

 
At 9:17 AM, Blogger Linx said...

Because he love them with heart... the sad thing is ppl only started to notice and appreciate after he is gone...

 
At 1:46 PM, Blogger Mandy said...

I will catch my time asap.

 
At 3:15 PM, Blogger Linx said...

Catch your time??

 

Post a Comment

<< Home