>

Wednesday, March 09, 2005

85' Leslie 作的散文


不再的旧事

J,我又单独来海边听潮声了。
一直深信,N个世纪以前,这里就有一片海,
已经把我们的故事,完整的纪录下来。
回转在起伏的浪涛里,只要思维旋进海潮的音鸣,
记忆的浪花被飞溅了。。。。。
曾经我们比肩地印下足迹,在这一弯的沙滩上,
迎向海景的柔和,
那披肩的长发,拖成一道弧,
从我凝视的眼帘掠过,顿时圈成无数的圆。
此后,圆开始在我们周遭不停的旋转。
在滩的彼岸。我说:
“男的足迹,一定比女的大。”
当时好不服气,随着就将你的脚叠印在我的足迹里。
船是很哲学的,不论单独抑或成双。
J,某一个星夜,我让思维沉湎在足迹和船的联想里,
由负载的船意会,足迹负载着足迹。
J,妳可知晓?在不经意里,我们把足迹,陷得更深了。
潮来了,掩盖了足迹,足迹负载着大海。

张国荣


Found this today in a forum..didn't know he writes ɢ�� too!
Anyway, today work load is pretty heavy. Rush this and rush that..
Health wise is getting better, thank god! I guess we would have to put in more effort and faith in what ever we are doing. I believe one day we will succeed and achive our dreams.

3 Comment:

At 2:08 PM, Blogger Mandy said...

U know he wrote to who?
Gambate gal!

 
At 2:17 PM, Blogger Linx said...

Dono wor..
Never mention in the article..
You too Gambate ah!

 
At 7:42 PM, Blogger Mandy said...

I guess for his ex gua. Thanks ;)

 

Post a Comment

<< Home