>

Monday, October 10, 2005

奇迹

他一出来唱歌,其他人就可以坐下了--9.21<南方都市报>


其实哥哥一直给我很深的记忆,我最记得当年我买了《黑色午夜》的那张黑胶碟(1986年的《Stand up》专辑)的4个版面,只为收齐它所有的颜色的碟片。而哥哥的气派是别人没有的。有一次我看演唱会,忘了是谁的,哥哥突然出现在现场,所有观众注意力都被夺去了,一个来看演唱会的人,居然比开演唱会的还要轰动,哥哥的吸力是完全不合逻辑的。那是一场红馆的演唱会,我记得,但谁开的我就完全不记得了,因为哥哥的原因。
  
  他唱歌不是最出色的,跳舞也不是,但他走出来就是最出色的。周治平曾经说过,张国荣不能用正常标准评估,音域有多宽、气息有多长的普通标准衡量他是不对的。他一出来唱歌,其他人就可以坐下了,他唱,你听,没有别的选择。这是个奇迹。”
-----------2005年9月21日南方都市报采访香港创造音乐人节录。

3 Comment:

At 1:45 PM, Anonymous Anonymous said...

Some people wanna be low profile but they fail because they are too outstanding! Leslie is a good example!

 
At 1:12 PM, Blogger Linx said...

Yeah.. he always wanted to keep low profile.. He went nuts with the media and moved to Canada to have a normal life in 1989.. haha.. even there He saw Tourist came in buses and he heard loud speakers saying :"This is Leslie Cheung's House!!!" hahaha...he failed.. So he moved back to HK and continued with his Movie career.

 
At 3:52 PM, Blogger Mandy said...

>< They really lebih ler.

 

Post a Comment

<< Home